Aanvraag evenementen

Toelating organiseren evenement

Plan je een evenement die:

  • plaatsvindt op het openbaar domein OF

  • publiek toegankelijk is voor minstens 100 personen OF

  • vergunningen vereist (geluidsafwijking, schenken van sterke dranken, ...) 

Dan moet dit minstens 1 maand op voorhand gemeld worden aan het gemeentebestuur.

Procedure

Via het digitaal platform Eaglebe kan je je evenement aanmelden en zo automatisch diverse toelatingen en vergunningen bekomen die voor je evenement van toepassing zijn. Je hoeft geen verschillende aanvragen in te dienen bij verschillende diensten (politie, veiligheidsdiensten, brandweer, inname openbaar domein, milieu, ...) want het digitale meldingsplatform bundelt al jouw aanvragen. 

VRAAG HIER JOUW EVENEMENT AAN

Om een aanvraag te doen heb je een Eaglebe account nodig. Lees hieronder hoe je een account aanmaakt.

Uitzonderingen

Wielerwedstrijden

Wielerwedstrijden worden apart aangevraagd, gelet op de specifieke aspecten die bij een dergelijke sportwedstrijd komen kijken.

Kampvuur

Een kampvuur kun je aanvragen via een vereenvoudigd aanvraagformulier.

Eaglebe account aanmaken

Om een evenement aan te vragen heb je een Eaglebe account nodig. Als je nog geen account hebt, kun je er eenvoudig eentje aanmaken. Op het inlogscherm van Eaglebe zie je rechts onderaan 'Nog geen account? Registreer'. Klik daar op 'Registreer' en doorloop de stappen om een account aan te maken. 

Eaglebe - Account aanmaken - Registreren

Evenement aanvragen op Eaglebe

Na het aanmelden met jouw Eaglebe account kun je jouw evenement aanvragen. Klik daarvoor rechtsboven op 'Nieuwe aanvraag'.

Eaglebe - Nieuwe aanvraag

Typ nu in de zoekbalk 'Vleteren' en klik 'Gemeente Vleteren' aan.

Eaglebe - Gemeente Vleteren
Klik dan naast 'Aanvraag evenement' op het pijltje.

Eaglebe - Evenement
Daarna kun je starten met jouw aanvraag. Vul het volledige formulier in en dien het in. Dan komt het bij onze Dienst Evenementen terecht en wordt jouw aanvraag behandeld.